Ptáte se nás

Mohu požádat o telefonickou konzultaci?

Ano, avšak ne všechny případy lze řešit po telefonu. Je možné nás kontaktovat prostřednictvím elektronické pošty. Pokud je to nezbytné, zejména s ohledem na potřebu prostudování dokumentů, poradce domluví osobní setkání.

Jsou vaše služby zpoplatněny?

Ne, za služby v občanské poradně klienti neplatí.

Mají vaši poradci právní vzdělání? 

Ne. V naší poradně pracují sociální pracovníci s předepsaným vysokoškolským vzděláním - tedy nikoli právníci. Poskytují rady a informace vycházející z příslušné právní úpravy a v případě nejasností mají možnost konzultace s externím právníkem nebo vám doporučí vhodného odborníka.

Mám půjčky u splátkových prodejců, hrozí mi exekuce. Pomůžete mi?

Ano, pokud přijdete včas, je velká šance celou situaci úspěšně řešit. V občanské poradně váš případ individuálně, komplexně a nezávisle posoudíme a nabídneme vám možná řešení. Bude záležet na vás, jaké zvolíte.

Můžu u vás vystupovat anonymně?

Klienti mají právo vystupovat anonymně. Na základě konzultace vám bude přiděleno případové číslo, pod kterým bude veden váš záznamový arch (ten kromě identifikačního čísla obsahuje mj. popis situace a poradcem navrhovaná řešení). Zaznamenávání těchto údajů je důležité pro opakovanou návštěvu a kontrolu kvality poradenské práce. Dotazy jsou také statisticky zpracovávány pro účely sociální politiky. Složka vám bude kdykoli zpřístupněna, kdykoli do ní můžete nahlédnout.

Musím se na konzultaci objednat?

Vzhledem k rostoucímu zájmu o naše služby doporučujeme termín návštěvy předem objednat (viz. návštěvní doba pro objednané). Pokud přijdete během pondělí a středy (návštěvní doba pro neobjednané) nemůžeme vám zaručit, že nebudete dlouhou dobu čekat. Vzhledem k tomu, že jedna konzultace může trvat až 45 minut a poslední konzultace by měla být zahájena nejdéle 45 minut před polední pauzou či koncem návštěvních hodin, může se hypoteticky stát, že přijdete-li např. ve středu dopoledne cca v 10 hod a budou před vámi dva další klienti, přišla by na vás řada až ve 13 hodin.

Pokud s vašimi službami nebudu spokojen, můžu si na vás stěžovat?

Ano, pokud nejste spokojen/a se službami naší poradny, můžete podat stížnost vedoucí občanské poradny, dále statutárnímu zástupci AGAPÉ, o. s., Asociaci občanských poraden nebo Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje.

Mohu opakovaně přijít?

Ano. Pokud není možné během konzultace (45 minut) odpovědět na všechny dotazy, objednáme vás na další konzultaci. Můžete nás samozřejmě navštívit i kdykoliv jindy v budoucnosti. Pokud uznáte za vhodné, více se již na poradnu obracet nemusíte, jinými slovy, ústní dohodu o posyktnutí služby můžete kdykoli vypovědět bez udání důvodu.

Je vstup do budovy bezbariérový? Jsou prostory poradny přizpůsobeny maminkám s kočárky, starým lidem a zdravotně handicapovaným?

Ano, prostory rychnovského Společenského centra - kde poradna sídlí - jsou bezbariérové. K dispozici je nájezdová rampa a výtah.

Do poradny nechci přijít sám, může mne doprovodit kamarád/ka nebo rodinný příslušník?

Ano, v této situaci se všichni stáváte klienty a všichni bez rozdílu jste o všem informováni.

Můj známý by potřeboval vaši pomoc, ale bydlí až u Prahy. Je poblíž jeho bydliště občanská poradna?

Ano. Můžeme Vašeho známého odkázat na občanskou poradnu v jeho regionu. Občanské poradny sdružené v Asociaci občanských poraden je možné vyhledat na: https://www.obcanskeporadny.cz/ .

Můžete mi dát záruku pravdivosti a kvality vašich rad?

Naši poradci mají speciální vzdělání, pravidelně se účastní školení a sledují nejnovější legislativní změny. Jak již bylo výše uvedeno, poradci nabízejí možná řešení, konečný výběr je na vás.